„A világ tele van csavarral és fordulattal. Elég, ha az ember pislant egyet, és máris lemarad valamiről, ami mindent megváltoztathatott volna. Egyetlen pillanat alatt eldől minden.” Hank Moody
2018-ra a fejetetejére áll a világ: míg pár éve a cégek válogattak a jó szakemberek között, ma a képzett munkaerő szelektál a cégek között. A határok tárva nyitva, így a munkakeresők lehetőségei is megsokszorozódtak. A helyzet nagyban hasonlít a vasfüggöny lebontása utáni időkre: akkor a korábban monopolhelyzetben lévő magyar termékek találták magukat külföldi konkurensekkel teli szupermarketekben, ma a magyar cégek érezhetik magukat hasonlóan. Nem jó előjel, hogy a 90-es években rengeteg magyar márka tűnt el a süllyesztőben.
2018-ban azok a cégek fogják megszerezni a legkvalifikáltabb, legkreatívabb, leghatékonyabb munkaerőt, akik belátják: saját vállalkozásukra pontosan ugyanúgy kell tekinteni, mint egy termékre. Szüksége lesz marketingre, értékesítésre, PR-ra és egy vonzó cégre. Merthogy mára a legjobb szakemberek úgy válogatnak a meghirdetett munkahelyek között, mint a szupermarketekben a samponok között. Ha céged életében nélkülözhetetlenek a jól képzett kollégák, akkor a következő 4 dolognak 2018-ban mindenképp adj zöld utat….
Új terméked a céged
A cégek háromnegyede nem talál megfelelő munkaerőt, írja a HVG és az Index. 2018-ban a kétsoros álláshirdetések nem működőképesek. A jól kvalifikált szakemberek, ha el is olvassák ezeket az ajánlatokat, nem veszik komolyan őket. A bér mellett ráadásul ma már számos olyan előnyt kell nyújtania egy cégnek, amely felkelti az álláskeresők figyelmét: képzések, motivációs juttatások, pozitív csapat, kreatív munkakörnyezet.
Toborzás marketing kampány előtt kutatás
A multi vállalatok az utóbbi években már közvélemény-kutatásokat végeznek, majd a hagyományos termék marketinghez hasonló toborzó kampányokat indítanak. Ezzel időt spórolnak a HR csapatnak, hiszen csak olyan önéletrajzokat olvasnak, amelyek relevánsak a cég számára, illetve interjúra is több olyan embert tudnak behívni, aki megfelel a vállalat által felvázolt követelményeknek.
Cool munkahely
Felszínesség vagy sem, ma már státuszszimbólumnak számít, ha valaki egy elismert neves cégnél dolgozik. A Google például időről-időre posztol képeket a Disneyland szerű irodáiról, a furcsa felvételi tesztjeiről. 2018-ban az okos cégek nem csak a termékeik márkáját építik, hanem a munkahelyükét is.
Automata vevőszerzés
A megérzésből vezetett cégek 2018-ra esélytelenné válnak a pontos számokból dolgozó vállalkozásokkal szemben. A cégvezetés nem művészet, a cégvezetés mérhető. És ha mérhető, miért ne használnánk fel a döntéseinknél? 2017-ban a különböző vállalatirányítási szoftvereket használó cégek pontosan látni fogják, mely munkafolyamataik működőképesek, és melyeket kell egy életre elfelejteni.
Most díjtalan demóverzióban nézheted meg, milyen egy objektív cég működése
Ha érdekel, hogyan könnyíti meg és teszi hatékonyabbá döntéseidet egy vállalatirányítási rendszer, hogyan tudod motiválni kollégáidat, és kihasználni a bennük rejlő képességeket, akkor döntés és vásárlás előtt próbáld ki DÍJTALAN demó verziónkat 2 perc alatt.