ugyvitel.cegmenedzser.hu
Ügyfélszolgálat (+36) 1 814 7885

7 Bűvös adat a céged sikerességéhez

STATISZTIKAI ADAT, VAGY MAGA A SIKER KULCSA?

Ahhoz, hogy az egyre élesedő versenyben 2018-ban is piacvezetők legyünk, kollégáink magas szintű tudása és szakmai felkészültsége mellett legalább annyira fontos, hogy biztosítsuk számukra mindazon információt, mellyel munkájuk még hatékonyabbá válik, megerősítve ezzel vállalkozásunk piacon betöltött szerepét. Az információ hatalom, a pontos adat pedig iránymutatás mindehhez, ami az idei évben sem fog veszíteni jelentőségéből. Sőt! Most erősödik fel igazán!

Siker, vagy bukás? Nem is gondolnánk, milyen vékony a mezsgye, melyen a pontos és aktuális információk átadása és áramlása határozza meg eredményességünk irányát: permanensen emelkedünk, vagy hirtelen a mélybe zuhanunk. Igaz ez a megrendelés-állományunk kezelésére is, amely ha nem naprakész és pontos, az egyre élesedő piaci versenyben hamar lépéshátrányba kerülhetünk. Hát kell ez nekünk?

ÍME 7 STATISZTIKAI ADAT, HOGYAN TARTSD KÉZBEN ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZERED

  1. KIKÜLDÖTT AJÁNLATOK

A kiküldött ajánlatok mennyisége céged értékesítési aktivitását mutatja, vagyis ha nincs ajánlat, úgy abból megrendelés sem várható. Amennyiben a kiküldött ajánlatok száma alacsony, úgy nem csak az értékesítési folyamatot, de kollégáid hatékonyságát is ellenőrizni kell.

  1. AJÁNLATOK ÉRVÉNYESSÉGE

Fontos, hogy az ajánlat érvényességi idejét előre meghatározd. Egyrészt ezzel megrendelésre ösztönzöd leendő vevődet, másrészt jó lehetőség arra, hogy időközönként megkeresd, felhívva figyelmét termékedre, szolgáltatásodra. Ha idő közben nem is, az ajánlat határidejének lejárta előtt mindenképpen érdemes felvenni a kapcsolatot akár személyes megkereséssel, akár egy automatizált emlékeztetői folyamat beállításának segítségével.

  1. LEJÁRT HATÁRIDEJŰ AJÁNLATOK

Fontos hogy tudd, semmi sincs veszve! Ha kifutott az ajánlat az érvényességi időből, az tökéletes alkalom arra, hogy megkeresd partnered, mely alapján egyrészt aktualizálhatod ajánlatodat, másrészt befolyásolhatod megrendelését. Amennyiben az ajánlat elutasításra kerül, próbáld kideríteni annak okát. Kérd meg értékesítő kollégádat, hogy minden esetben írásban rögzítse az elállás miértjét, mellőzve a kliséket és az általános kifogásokat. Ahhoz, hogy pontosítani tudj az ajánlatokon, fontos ismerned a negatív visszajelzéseket is, amelyhez konkrét információkra van szükséged. A közhelyek itt értéktelenek, hiszen egyértelműen tudnod kell a meghiúsulás okát ahhoz, hogy beizzítva az INFORMÁCIÓ + TUDÁS rakétáját, vevőd igényeire szabhasd új ajánlatodat, amivel már biztosan nem lőhetsz mellé.

  1. FOLYAMATBAN LÉVŐ MEGRENDELÉSEK

Az élő megrendelés-állomány naprakész adatainak fontosságát talán nem is kell magyarázni, hiszen ez az a mutató, amiből látod, milyen bevételekre számíthatsz a közeljövőben, segítve ezzel a cashflow pontos tervezését.

  1. TELJESÍTETT MEGRENDELÉSEK

Mind vevőd, mind bevételed szempontjából fontos a teljesített megrendelések naprakész nyilvántartása. Miután minden teljesítéshez tartozik számla vagy bevételi bizonylat, könnyen ellenőrizni tudod azok státuszát, és a megvalósul ügyeletek eredményességét.

  1. „KISZÓRT” AJÁNLATOK

Az ajánlat kontra megrendelés konverziójából könnyen megállapíthatod, hogy mennyire hatékony céged értékesítési folyamata, vagyis lesz-e az ajánlatból megrendelés. Ebből a statisztikai adatból nem csak az derül ki, hogy van-e valós eredménye az ajánlatoknak - vagyis a kollégák megfontoltan dolgoznak, vagy csak tömegével szórják ki az ajánlatokat -, hanem az is, jó-e maga a szolgáltatás, szükséges-e bármilyen formai vagy tartalmi változtatás az ajánlatokat illetően, amivel növelheted az érdeklődést, és megrendelésre ösztönözheted vevőidet. Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a folyamat ezen részét, hiszen legtöbb esetben is ez a vállalkozás Achilles-sarka, ahol rengeteg idő és felesleges munka megy el ezen a területen eredmény nélkül.

  1. DOKUMENTÁCIÓ? PIPA!

Hajlamosak vagyunk a projekt adminisztrációját odázni, és a papírok összeállítását a feladat lezárását követő időszakra hagyni. A munkafolyamatokat igazoló dokumentáció megléte ma már piaci elvárás, így folyamatos ellenőrzést igényel! Ne hagyd, hogy kollégáid az utolsó pillanatra hagyják az iratanyag összeállítását, hiszen menet közben is merülhet fel olyan dokumentum iránti igény, amely befolyásolhatja a projekt vállalási határidejét.

ÉRDEKELNEK TOVÁBBI RÉSZLETEK? A TELJES ANYAGHOZ KLIKKELJ IDE!