2018-ra a marketing elérte azt, hogy ne csak egy szükséges, amolyan „muszáj-reklámkiadás” legyen éves büdzsénkben, de célirányos, jól felépített stratégiával pozícionálja vállalkozásunkat, és a megfelelő eszközök alkalmazásával hatékonyan megismertesse a világgal tevékenységünket, szolgáltatásunkat, piacon betöltött szerepünket. A marketing ma már nem csupán a brand építésében, de a vevőszerzésben is meghatározó szerepet tölt be. Éppen ezért fontos, hogy cégvezetőként mi magunk is lépésről-lépésre nyomon tudjuk követni a folyamatokat, és ne csak lássuk, de pontosan értsük is, hogy mi alapján építkezünk, irányítjuk marketing stratégiánkat, és hogy a rendelkezésre álló adatokból miként tudjuk azt maximálisan cégünk jövedelmezőségére fordítani. Akár egy jó szoftver segítségével is.
TÖLTSD CSŐRE A SZOFTVERED – 6 CÉLPONT A HATÉKONY MARKETINGHEZ
- MÉRD A FORGALMAT!
A forgalom mérése nem csak azért hasznos, hogy lássuk, vevőink mely termékünk, szolgáltatásuk iránt érdeklődnek leginkább, de azt is pontosan meg tudjuk vizsgálni, hogy az adott forgalmat mennyi és milyen összetételű megrendelő generálta.
- VEVŐSZÁM MÉRÉSE
Egyrészt mennyiségét, másrészt minőségét tekintve fontos, hogy időről-időre megvizsgáljuk, kik képezik vevőállományunkat, és hogy honnan csatornázódtak be. A vevőszám mérését érdemes kiterjeszteni az érdeklődők vizsgálatára is, hiszen potenciális vevőbázist jelenthetnek számunkra, amennyiben pontos adatokkal rendelkezünk arról, hogy reklámkampány útján, közösségi felületeinken, értékesítő kollégáink megkeresésére, vagy esetleg ismerős útján érkeztek el hozzánk.
- MENNYIT KÖLTENEK A VEVŐK?
A vevők költését többféle aspektusból is vizsgálhatjuk. Hogy miért fontos ez egyáltalán? Azért, mert hosszú távú kiegyensúlyozott működésünkhöz elengedhetetlen tudnunk, vajon a nagyobb forgalom új megrendelőktől származik, vagy meglévő vevőink költenek esetleg többet?
- SZEDD ÍZEKRE!
Egy speciálisan kialakított szoftverrel ma már gyerekjáték különböző vevői statisztikákat készíteni a forgalomról, az átlagköltésről és a vevőszámról akár évekre visszamenőleg is. Ezeket érdemes heti vagy havi rendszerességgel megvizsgálni egyrészt azért, hogy a folyamatban lévő marketing kampány eredményességét is ehhez mérten tudjuk ellenőrizni, másrészt pedig hogy lássuk, az aktuális trendek hogyan befolyásolják a vásárlói kedvet.
- MENNYIRE LELKES A VEVŐ?
Célunk természetesen az, hogy vevőink hosszú távon bennünket válasszanak, és vissza-visszatérve forgalmat generáljanak. Ehhez pontosan tisztában kell lennünk az egyén vevői szokásaival, és tudnunk kell azt is, hogy az első vásárlástól egészen az utolsóig mennyit költött nálunk. Ezeket az adatokat érdemes különböző időszaki lebontásokban és összesítve is megvizsgálni, hogy mindig célzott, a számára legjobb ajánlatokkal kereshessük meg.
- ELLENŐRIZD A KOMMUNIKÁCIÓT!
A vevő az első, és ezt nem elég csak mondanunk, fontos, hogy vásárlóink érezzék is törődésünket. Minél inkább személyre szabott a kommunikációnk, annál inkább érzik vevőink magukénak termékünket, szolgáltatásunkat, és alakul ki bennük lojalitás, szeretet, elköteleződés irányunkba. Apró figyelmességek, akár egy névnapi üdvözlet, egy keresztnéven történő megszólítás, vagy egy személyre szabott ajánlat a korábbi vásárlásait figyelembe véve mind azt érezteti, hogy gondolunk rá, és hogy kiemelten fontos tagja vevői bázisunknak. Fontos, hogy a kommunikáció jól tervezett és célirányos legyen, így annak helyes kiáramlása folyamatos ellenőrzést igényel.
ÉRDEKELNEK A HATÉKONY CÉGVEZETŐI MEGOLDÁSOK? KLIKKELJ A LINKRE! >>>
PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN LETÖLTHETŐ SZOFTVERÜNKET!