Henry Ford azt mondta, hogy az akadály az a rémisztő dolog, amit akkor látunk, ha levesszük a szemünket a célról.
Ezért a legjobb tipp, amit Henry után adhatok, hogy fogj egy ceruzát, egy papírt, és írd fel a céged napi céljait. Bármi is az, mondd ki, és írd fel egy lapra!
Ha ugyanis nem tudsz leírt célokat adni munkatársaidnak, azaz nem adod meg az „üzleti utazásod” célpontját, akkor a kollégáid nem fogják tudni, hova is kell eljutniuk. Nem elegendő tehát egy árbevétel elvárást megtervezni, hanem annak eléréséhez szükséges erőforrásokat (humán erőforrás, iroda, raktár, költség szerkezet, marketing, értékesítés, stb..) is meg kell határozni.
Fogyás, több vevő? Egyre megy. Mindegyikhez vezet út…
Gondolj bele, ha le akarsz fogyni, akkor a legfontosabb, hogy hetente legalább 3-szor sportolj, ne egyél 18 óra után, illetve a kalória beviteled ne legyen magasabb kb. 1500 kalóriánál. Ha minden héten ezt a 3 sikerokozót értékeled, valamint hetente leméred a súlyod, akkor minden valószínűséggel le fogsz fogyni! Számomra ezt jelentik a sikerokozók!
Ahhoz, hogy a fenti célokat el tudd érni, érdemes osztályonként, munkatársanként úgynevezett sikerokozókat is meghatározni. Ez nem ugyanaz, mint a teljesítménymutató (KPI), hanem olyan fontos feladat meghatározás, melyet, ha a munkatársak hétről hétre jól teljesítenek, akkor a cég sikeréhez ezzel tudnak leginkább hozzájárulni.
És még egy fontos dolog: mindig arról beszélj, mindig arról gondolkodj, amit el akarsz érni.
A céljaidhoz pedig összeállítottunk egy kis segédletet a legintelligensebb magyar cégek vezetőinek, így természetesen Neked is. A segédletet díjtalanul töltheted le. Fogadd szeretettel!
Indítsd el a letöltést itt: