Ha már kész vagy a céged cél- és eredményterveivel, illetve a sikerokozókat is kidolgoztad kollégáiddal, következhet az egyes részlegek teljesítményének mérése.
Ahhoz, hogy a végcélt elérd, minden szervezeti egységnek a legmagasabb fordulatszámon kell működnie, és az együttműködéseket is szorgalmaznod kell.
Légy napra kész a cégedből!
Dolgozd, vagy inkább dolgoztasd ki minden területnek a szükséges teljesítményelvárását, ha lehet heti szintre, de a havi értékelésnél tágabb periódust ne fogadj el. Ha már negyedéveket kezdesz el mérni, akkor egy rossz tendencia, akár visszafordíthatatlan eredményeket is hozhat. Például, ha későn veszed észre a gyártásban a selejt arány romlását, akkor óriási veszteségre tehetsz szert. De ugyanilyen fontos lehet az ügyfél elégedettség, hiszen, ha a szolgáltató szektorban tevékenykedsz, akkor elpártolhatnak tőled a vevőid.
„Azt hittem” helyett pontos számok
Ha vannak tervszámaid, akkor azokat a megbeszéléseken mindig vegyétek elő, valamint az ahhoz tartotó tényeket. Így tudod elkerülni a konfliktusokat, így lesz egy teljesítményértékelés objektív, és így kezdesz kollégáiddal egy nyelvet beszélni. Innentől kezdve elfelejtheted azokat a mondatokat, melyek így kezdődtek:
Úgy értettem…
Úgy gondoltam…
Azt hittem…
Minden statisztikánál határozd meg a beszámolás ütemét.
- Napi
- Heti
- Havi
- Negyedéves szinten
Ezzel meg is született Ügyvezetői munkád elsőszámú feladata, a beszámoltatás, illetve a kontrolling!
Díjtalan E-book és díjtalan vállalatirányítási szoftver demó ajándékba a cégednek
Első ajándékunk a Cégvezetői kihívások és megoldások 2018 című DÍJTALAN kiadvány, amelyben rengeteg olyan hasznos dolgot fogsz találni, amely felgyorsítja céged adminisztrációját.
Második ajándékunk a Cégmenedzser ügyviteli szoftverének demó verziója. Ha kíváncsi vagy, hogyan könnyíti meg, és teszi hatékonyabbá döntéseidet egy ilyen rendszer, akkor díjtalan demónkban ezt most kipróbálhatod.