Vezetőként fontos, hogy a vállalati környezet pozitív hatással legyen a kollégák teljesítményére, munkakedvére, és ösztönzőleg hasson munkavégzésükre. Ahhoz viszont, hogy cégünk eredményesen működjön, nem elég csupán ösztönözni a munkavállalókat, de hatékonyan le is kell tudjuk delegálni a feladatokat, és azt is tudnunk kell, hogyan kérjük azokat számon. Amennyiben ezt nem tesszük meg, úgy egy idő után csökkenni fog a hatékonyság – hiszen a kollégák tisztában vannak vele, hogy senki nem ellenőrzi őket – ami az eredményességen és a bevételek alakulásán fog elsőként mutatkozni.
De vajon hogyan koordináljuk effektíven a feladatok kiosztását és azok határidőre történő elvégzésének ellenőrzését? Mondjuk egy profi szoftver segítségével!
LEGYÉL JÓ FEJ – DE TARTSD KÉZBEN A GYEPLŐT!
MIT CSINÁLNAK A KOLLÉGÁK MUNKAIDŐBEN?
Különböző tényezők befolyásolják kollégáink munkakedvét, melyeket vezetőként talán már mindnyájan jól ismerünk. Ilyen a hétfő – és ezzel péntekig a hét összes napja -, a reggeli kávézás, ami kitart egészen a munkaidő végéig, a mosdó szükségszerűségen túli, pihentető látogatása, a kikapcsolódást jelentő cigarettaszünet, vagy a népszerű közösségi felületek böngészése, és a privát ügyek munkaidőben történő intézése. Nincs is ezzel gond egészen addig, míg a kényelmes munkalét nem befolyásolja negatívan cégünk működését, amihez viszont nem árt tudnunk, kollégáink pontosan mikor és mennyit foglalkoznak a cég tevékenységén kívül eső dolgaikkal.
„DE NEKEM ANNYI DOLGOM VAN, FŐNÖK…”
Kollégáink kifogásai – mellyel lankadó munkakedvüket próbálják megmagyarázni – szerteágazóak, és bár sokszor valóban szórakoztatóak, vezetőként le kell tudnunk mérni munkatársaink napi, heti, havi időráfordítását, amit nem feladatuk ellátására fordítanak. Ahhoz, hogy ez a vizsgálat mindenki számára pozitív eredménnyel bírjon, egyrészt fontos őket tájékoztatnunk erről, másrészt nem érdemes szankcionálni egészen addig, amíg nem megy a munka rovására. Amennyiben úgy döntünk, hogy vállalkozásunk jövedelmezősége érdekében megfigyelés alá vonjuk kollégáink tevékenységét, azt követően pontosan tudni fogjuk, mennyi „szabadidővel” rendelkeznek, és hogy milyen mértékben terhelhetjük őket a jövőben.
ÉRTÉKESÍTÉSI STATISZTIKA
Az, hogy kollégáink mennyire hatékonyak feladataik elvégzését illetően, a kiadott ajánlatok számából, a megrendelések mennyiségéből, az új vevők adataiból, illetve a lezárt projektek nyereségességéből egyértelműen kimutatható. Ezeket az adatokat érdemes rendszeresen megvizsgálni egyrészt az eredményesség miatt, másrészt egyértelműen megmutatja számunkra, hogy a kolléga megfelelő-e az adott pozícióra. A konkrét számadatok alapján már könnyű a heti megbeszélésen rámutatni az esetleges problémákra, hiányosságokra – vagy éppen az eredményességre -, emellett segítségünkre lehet abban is, hogy akár továbbképzéssel, akár jutalékos rendszer bevezetésével motiválni tudjuk munkavállalóinkat.
Érdekelnek további hatékony cégvezetői megoldások is? Klikkelj a linkre, és töltsd le ingyenes, Cégvezetői Kihívások és Megoldásaik e-bookunkat! Hasznos információkat találsz benne, ami egyszerű módon segíti vállalkozásodat a sikerhez.
ÉRDEKELNEK A HATÉKONY CÉGVEZETŐI MEGOLDÁSOK? KLIKKELJ A LINKRE!>>
PRÓBÁLD KI DÍJMENTESEN LETÖLTHETŐ SZOFTVERÜNKET!