Bár a legtöbb cégvezető nem tartja fontosnak, hogy a marketinggel ő foglalkozzon, van néhány alapvető adat, amivel mindenképpen tisztában kell lenniük.
Forgalom mérése
Ellenőrizd, mekkora volt a forgalmad, és ezt a forgalmat mennyi megrendelő generálta. Ne hagyd veszni vevőidet, maradj a szemük előtt, hogy legközelebb is Téged válasszanak.
Vevők és érdeklődők számának mérése hetente/havonta
Érdemes azt is ellenőrizned, mennyi vevő és érdeklődő érkezett cégedhez, sőt azt is, ők honnan érkeztek. Ajánlással, vagy egy reklámkampányra jelentkeztek? Mérd meg ezek hatékonyságát, hogy a jövőben még jobban csináld.
Az egy vevőre eső forgalom mérése
Tudnod kell, hogy a nagyobb forgalom miből származik: több új megrendelőd van, vagy a meglévő vevőid költenek többet?
Forgalom mérése termék csoportonként, telephelyenként
Készíts statisztikát, hogy évről-évre hogyan változnak legfontosabb adataid (vevőszám, forgalom, átlagköltés, stb.)!
Vevői élettartam-érték mérése
Pontosan tudnod kell, hogy egy vevő az első szolgáltatástól az utolsóig mennyit költ Nálad! Valamint azt is érdemes követned, hogy mennyit költ az első szolgáltatás során, illetve egy év alatt.
Kommunikáció ellenőrzése
Elengedhetetlen, hogy vevőid érezzék, fontosak Neked. Minél jobban személyre tudod szabni kommunikációdat, annál sikeresebb leszel. Szólítsd nevükön megrendelőidet, küldj nekik névnapi üdvözletet, tudd meg, mit vettek eddig, így mit ajánlhatsz még nekik! A kommunikáció kiáramlását tervezd meg előre, és ellenőrizd, hogy cégedben működtetik-e azt.
Kíváncsi vagy még több ilyen modern cégvezetői megoldásra? Akkor kattints IDE, és töltsd le a DEMO verziónkat!