Nagyon fontos, hogy egy vezető delegálni tudja a feladatokat a cégébe. Azonban ez önmagában nem elég, hiszen azokat számon is kell kérni. Amennyiben ezt nem teszed meg, úgy egy idő után csökkenni fog a hatékonyság, hiszen kollégáid tudják, hogy senki sem ellenőrzi munkájukat. Mérd meg dolgozónként, hogy mennyi feladatot adtál ki, és abból mennyit hajtottak végre határidőre!
Mivel töltik kollégáink munkaidejüket?
Ugye, Te is találkoztál már azzal a kifogással, hogy „Főnök, annyi dolgom volt ezen a héten, nem tudtam adni árajánlatot, nem tudtam elvégezni azt a feladatot…” Nem árt tudnod, hogy munkatársaid mivel töltik munkaidejüket. A legtöbb multi cégnél privát ügyeket, e-maileket csak munkaidő után lehet intézni. Le tudod mérni, hogy kollégáid naponta/hetente/havonta mennyi időt töltenek a cég számára nem fontos dolgokkal (Facebook, magán e-mailek és portálok nézegetése, stb..). Ezt addig nem ajánlatos szankcionálni, amíg nem megy a munka rovására, ellenben tudni fogod, hogy még mennyire lehet terhelni munkavállalóidat. Természetesen előre tájékoztasd munkatársaidat az ellenőrzésről.
Értékesítők statisztikája
Kiadott ajánlatok, megrendelések száma, új vevők száma, lezárt projektek nyereségessége, stb. Ezeket érdemes mennyiségre és értékre is megvizsgálni. Itt különösen fontos mérni, hogy mennyi ajánlatból mennyi megrendelés lesz. Ha az értékesítőket hetente beszámoltatod, nem lesz probléma az árbevétellel, mert gyorsan kiderül, ha valaki nem alkalmas az értékesítésre, esetleg továbbképzésre van szüksége. Még egy dolgot ne felejts el: értékesítőidet mindenképpen jutalékos rendszerbe fizesd, mert előbb-utóbb elfogy a motiváció.
Kíváncsi vagy még több ilyen modern cégvezetői megoldásra?
Akkor kattints ide, és töltsd le a Cégvezetői kihívások és megoldások 2017 című DÍJTALAN kiadványunkat. Ígérem, rengeteg hasznos dolgot fogsz találni benne.