A cím nem meglepő, hiszen minden héten vannak új Vevőink, de a mostani megrendelőnk esete azért különleges, mert egy nagyon alapos vezetőről van szó, aki mindent megtérülés alapon mér, és aszerint dönt.
A szerződést csak a héten írjuk alá, ezért babonából nem írom meg a nevét, de annyit azért elárulhatok, hogy egy kereskedő cégről van szó.
A cég vezetőjének egy kérdést tettem fel:
Mi most a legégetőbb kihívás a cégében?
A válasz ez volt: leggyorsabban a készletgazdálkodásomon szeretnék javítani!
Mint kiderült, a cég számos elfekvő készlettel rendelkezik, amelytől szeretnének okosan megszabadulni. Erre is javasoltam megoldást (a cikk végén Neked is elárulom), először azonban azt kellett megvizsgálni, hogy miért is keletkezett elfekvő készlet.
Kiderült, hogy a beszerzéssel megbízott kollégának, aki már 10 éve van ebben a pozícióban, nem voltak megfelelő adatai ahhoz, hogy pontos megrendeléseket adjon le. Maradt a jól bevált, „úgy érzem, ezeket kell rendelnem” módszer.
Nem túl profi, ugye?
Ezért elmondtam a cégvezetőnek, hogy milyen beszerzési funkciói vannak a Cégmenedzsernek.
Mind a 9 pont felsorolásától most eltekintek, de ha érdekelnek az előnyök, itt mindet megtalálod:
http://ugyvitel.cegmenedzser.hu/modulok/keszletmodul
Beszéljünk inkább a lényegről:
Mi győzte meg?
A rendszer olyan rugalmas és annyira személyre szabható, hogy partnerünk már a megbeszélésünk alatt meglátta a megoldásokat, és ott helyben lelkesen elkezdte tervezni cégének automatizálását.
Ezek után nem csoda, hogy megrendelés lett a vége.
Végül hadd osszam meg Veled azt a praktikát, hogyan érdemes az elfekvő készlettől megszabadulni:
Csomagold össze kurrens termékeiddel, és készíts csomagajánlatot. Ilyenkor természetesen azon érdemes elgondolkodni, hogy az elfekvő árut akár beszerzési ár alatt is érdemes hozzácsomagolni, hiszen ma a legnagyobb kincs a KÉSZPÉNZ!
Gondolj bele: ha a termékek ellenértéke a bankszámládon van, és nem foglalják a helyet a kurrens termékek elől, akkor mindenképpen nyertél…