Nyáron a Modern Vállalkozások Programja keretében készült egy felmérés, ahol 1000 mikro céget kérdeztek meg informatikai szokásukról.
Az eredmények lesújtóak.
– A mikró cégek 90%-a nem vezet nyilvántartást az Ügyfeleiről.
– Az Ügyféladatok csak a számlázó programokban lelhetők fel.
– Ez azt is jelenti, hogy egy-egy vásárlás után semmilyen utánkövetés, vagy újra eladás nem történik.
Ha ezek a cégek kiszámolnák azt, hogy mennyivel olcsóbb a régi ügyfeleket újra vásárlásra bírni, akkor megdöbbennének, hogy mennyi profitot dobnak ki az ablakon.
Ismerd meg a vevőidet, hogy könnyebben tudj eladni nekik
Egy modern Ügyfélnyilvántartó rendszer (CRM) nem csak arra jó, hogy az Ügyfeleinket nyilvántartsuk, hanem arra is, hogy vásárlási szokásaikat is megfigyeljük. Továbbá alkalmas arra is, hogy az újra eladást is ösztönözze. Ha vannak a Te cégedben is értékesítők (akár Te magad is), akkor pontosan tudnod kell, hogy…
- ki mikor mit vett, mit nem vett
- milyen gyakran lenne neked ideális, hogy vásároljon
- akik nem vásárolnak nálad, azt miért nem teszik, vagy éppen az Ügyfelek miért a Te céged választották
- Mennyi ügyfélmegkeresés kell naponta/hetente/havonta ahhoz, hogy a megfelelő profitot termelje a céged? … és hogy ez teljesül-e hétről hétre?
- Mennyi ajánlatból mennyi lesz megrendelés (ajánlati konverzió)? Ráadásul ismerni kellene, hogy egy ajánlatból mennyi idő alatt lesz megrendelés, hogy már a pénzügyi likviditásodat is előre tudd.
Vajon ez is akadálya a magyar cégek sikerének?
A fentiek csak néhány szösszenetek, hiszen nem beszéltem még itt a különböző területek támogatásáról, mint, pl. a Marketing, Beszerzés, Pénzügy stb..
Magyarország az Uniós tagállamok közül az utolsó helyen áll az Ügyfélkezelő (CRM) szoftverek terén. Az EU-s átlag 30% -a Magyarországon az aktív CRM felhasználók száma. Ez az arány az élbolyhoz képest (pl. Németország) 5%!
Ha úgy gondolod, hogy Neked is versenyelőnyt jelenthetnek a fentiek, akkor próbáld ki ingyenesen a Cégmenedzser CRM funkcióit az alábbi linken: www.crm.cegmenedzser.hu