VÖRÖS FIGYELMEZTETÉS: sorra alakulnak a magyar startup cégek, vezetőik elképesztő informatikai tudással rendelkeznek. Ha a piacodon megjelenik egy ilyen, könnyedén a piramis csúcsán találja magát. Miért? Mert a piacod tele van elkényelmesedett, lelassult, lejárt szavatosságú eszközöket használó cégekkel. A Te céged ugye nem ilyen? Ha igen, akkor még most kell váltanod…
18 éves nagykereskedelmi cég története: MARÁZPLAST Kft
A legtöbb cégvezető ebben a fázisban vált informatikai stratégiát, mert már a bevett gyakorlat alapján működik a cégük. Csakhogy ilyen sokáig várni óriási hiba, hiszen egy fiatal cég modern technológiával, lelkesedéssel és dinamizmussal könnyen a már kényelmi helyzetben lévő nagy múltú cégek babérjaira törhet.
Fejlődés vagy stagnálás?
Ha egy cég megáll a fejlődésben, akkor abban a pillanatban közelebb engedte magához a fejlődésben lévő versenytársait.
A fentieken kívül még azt ismerte fel a cégvezető, hogy a lokális üzletpolitika miatt nincs lehetőség jelentős forgalomnövekedésre, ezért a hatékonyság növelését tűzte ki zászlajára a cég.
Egy szoftver, sok pozitív változás
Az elmúlt években a Vállalatirányítási Rendszer segítségével megváltozott az áruösszetétel, a kisebb forgási sebességű termékeket felváltották a számokkal alátámasztott keresett árucikkek.
A terítőjáratok útvonalát is módosították úgy, hogy mára minden járat profitot termel. Kintlévőségeiket jobban menedzselik a rendszer segítségével, bevezették a C+C értékesítést, ezáltal a cashflow-juk teljesen stabil lett.
A cég vezetője tudatosan negyedévről negyedévre cégében mindig más területre fókuszál, így az elmúlt évben (kollégái szerint is) jelentősen csökkentek a munkaterhek, miközben az adózott eredmény 300%-kal növekedett!
Az a tapasztalat ennél a cégformánál, hogy a munkatársak nem nagyon szeretnének változtatni a bevett szokásokon, ebben az esetben a legnagyobb a dolgozói ellenállás egy új szoftver bevezetésében, de ha megtapasztalják az újdonsággal érkező pozitív dolgokat, akkor nagyon hálásak a cégvezetőnek.
És az ígért teszt:
- Kérdezd meg a kollégáidat, mennyire elégedettek a munkafolyamatokkal, munkakiadásokkal.
- Nézd meg, mennyi a havi túlóra.
- Kérdezz rá a kollégáknál az árukészletre, és mérd, hány perc alatt válaszolnak a kérdésedre.
- Mennyi idő alatt tudsz naprakész és pontos információhoz jutni a céged cashflowjáról?
Ha a válaszok nem túl szívderítőek, akkor hamarosan a nyakadban lohol majd egy startup cég, aztán kettő, majd…
Nem akarsz lemaradni? Változtatnál? Fejlődnél?
Első lépésben ingyenesen próbáld ki rendszerünk: