Tudtad, hogy a világ legbefolyásosabb politikusai és üzletemberei 1 hétig a világ jövőjéről tanácskoztak?
A világ vezetői a múlt héten összegyűltek egy svájci kisvárosban, Davosban, hogy megtárgyalják a klímaváltozást, a nyersanyagárak alakulását, a migrációs és a negyedik ipari forradalom hatását. A kérdés adott: Ennek mi köze a te cégedhez? Nos, több mint gondolnád…
jön a negyedik ipari forradalom
Az első és második ipari forradalomról még az iskolában tanultunk, a harmadik ipari forradalmat a számítógépek tömeges elterjedése hozta. Ezzel el is jutottunk az úgynevezett digitális korba, amely a múlt század közepén indult. Erre épül a negyedik forradalom, amely a hagyományos és a digitális ipar egyesítését jelenti.
Ez már a biotechnológia, a mesterséges intelligencia vagy a 3D-s nyomtatás fejődésének korszaka. A különböző járművekben, gépekben, berendezésekben elhelyezett szenzorok érzékelik, hogy mikor milyen felújításra vagy szervizre van szükség. A rögzített adatokat továbbítják a gyártóknak, akik a gépek vagy alkatrészek gyártását a valós igényeknek megfelelően tudják időzíteni, a rutinmunkákat pedig teljes mértékben robotok veszik át.
A Te cégedben hányadik forradalom zajlik?
Mi, akik szoftverfejlesztéssel foglalkozunk, tehát a legmodernebb technológiákkal találkozunk nap mint nap, is le vagyunk taglózva. Ilyen ütemű fejlődés követésére nekünk is fel kell kötnünk a „gatyánkat”. Eddig azonban sikerrel vettük az akadályokat!
Eközben azt tapasztalatunk, hogy bár egyre nyitottabbak a cégvezetők a változásra, még sem igazán szeretik őket (legalábbis a céges változásokat nem).
Ma már valóban ritkán találkozunk „kockás füzetben” vezetett cégekkel, de sajnos a munkafolyamatokban használt szoftverek, ügyviteli megoldások, még mindig gyerekcipőben járnak. Eközben pedig a világ arra halad, hogy lehetőleg a legtöbb folyamat automatizált legyen, a munkavállalóknak már ne kelljen gondolkodniuk. Természetesen a kollégák nem helyettesíthetők robotokkal, szoftverekkel, de nagyban lehet segíteni velük a munkájukat.
A világ élvonalbeli cégei, már csak adatokból, pontos információkból döntenek
A tévedés lehetőségét ugyanis ezzel a hozzáállással a minimálisra csökkentik.
A WALLMART nemrég például készített egy adatelemzést, melyből kiderült, hogy boltjaiban…
- a vásárlószám hétköznaponként 16-18 óráig a legmagasabb
- a vásárlók 67 %-a nő
- illetve az egyik legjobban fogyó termékük a banán
Ezeket az adatokat az eladási rendszerük elemzésével kapták.
Egy további, erre a mérésre épülő kutatásból kiderült, hogy a dolgozó amerikai nők hazafelé térnek be az üzletekbe, és gyermekeiknek legtöbbször banánt is vásárolnak.
Ennek az információnak a birtokában a Wallmart indított egy kampányt, melyben minden 100 USD feletti költés után 1 kg banánt adtak ajándékba. A kampány jól működött, az átlagos vásárlói kosárérték 7%-kal nőtt ebben az idősávban.
Nálad mennyi rejtett tartalék lehet? Neked mit jelentene 7%-os kosárérték növekedés?
Ha szívesen kipróbálnál díjtalanul egy igazi, megfizethető megoldást céged fejlesztésére, akkor töltsd le A CÉGMENEDZSER INGYENES DEMO szoftverét!