ugyvitel.cegmenedzser.hu
Ügyfélszolgálat (+36) 1 814 7885

Projektkezelés/Gyártás

Megrendelő előzményeinek megtekintése
A modulban láthatjuk az adott megrendelő forgalmát, előző megrendeléseit, rendelt cikkeit és szolgáltatásait. A megrendelő éves forgalma, előző megrendelései, fizetési hajlandósága alapján könnyen döntést hozhat kedvezményadáskor, teljesítési határidő vállalásakor, fizetési mód vagy ütemezés meghatározásakor.

Ajánlat érvényességének követése
A modul értesítéseket küld a lejáró érvényességű ajánlatokról. A felhasználó értesítést kap az ajánlat érvényességének lejárta előtt, így azonnal beavatkozhat az értékesítési folyamatba.

Ajánlat és megrendelés változásainak követése
A modulban megtekinthető egy-egy ajánlat vagy megrendelés változásnaplója. Visszanézhetőek egy adott projekt adatainak, például tervezett költségeinek és vállalási árának változásai.

Előkalkuláció
A modulban megtervezhetjük a projekthez kapcsolódó anyagfelhasználásokat (cikkek), különböző típusú ráfordításokat (munkafázis), alvállalkozói és egyéb költségeket (költség). Sablonként a későbbiekben felhasználhatók a korábbi előkalkulációk.
Az elkészült költségtervből eladási ár képezhető szorzókkal. Pontos terv készíthető a projektet érintő alapanyagok felhasználására (miközben azonnal megtekinthető azok beszerzési ártörténete), a várható ráfordításokra, alvállalkozói és egyéb és költségekre.

A költségtervek módosulásával az előzőleg mentett terv is tárolásra kerül az előkalkuláció-archívumban, így bármikor kereshetővé válik, vagy más projekteknél újra felhasználható lesz. 
A költségterv alapján szorzók segítségével eladási ár képezhető, megkönnyítve és lerövidítve az árajánlat elkészítését.

Receptúra, termékösszetevők
Saját termék előállításához, gyártás-előkészítéshez receptúrák hozhatók létre a modulban. Ezekkel számolhatunk projekt-előkalkulációban, kezelhetjük az alapanyagok és késztermékek készletét a projekt egész időtartama alatt.

Projekttervező
A modulban projekthez kapcsolódóan ütemtervek hozhatók létre mérföldkövekkel és teendőkkel, melyekhez határidő, erőforrás és várható ráfordítás is kapcsolható. A projekttervek sablonként kezelhetőek. A mérföldkövekhez kapcsolódó teendőket projekttervben rögzíthetjük, az egyes feladatok és mérföldkövek függőségeivel együtt. Tervezés közben real-time Gantt-diagram készül. A teendőkhöz munkaköröket vagy konkrét felelőst társíthatunk, így a projekt sikeressége érdekében időben leköthetők az erőforrások a kivitelezés teljes idejére. Az elmentett tervek bármikor sablonként újra felhasználhatóak, megkönnyítve és felgyorsítva az adminisztrációs feladatokat.

Projekttervből feladatok generálása
Az elkészített projekttervből felelősök, határidők, tervezett ráfordítások és prioritások megadásával feladatok delegálhatók kollégáknak. Ezáltal követhető lesz a projektteendők állapota és a projektkészültség. A szükséges adatok megadásával a projekttervből egyszerűen generálhatóak feladatok a kollégák számára, és lekérdezhetőek az aktuális feladatstátuszok, így elkerülhetőek a kommunikációs problémák. A munkatársaknak még telefon- vagy e-mailközelben sem kell lenniük ahhoz, hogy megtudjuk a hozzájuk delegált feladatok állapotát. Nem mellesleg azonnal látszanak a határidős csúszások.

Projekttervből feladatok generálása
*Workflow segítségével összetett, függőségi szabályok által meghatározottan egymásra épülő feladatstruktúra állítható elő. A megadott függőségi szabályok alapján önvezérlő folyamatok állíthatók elő. Ezáltal nincs szükség a feladatok végrehajtási előfeltételeinek ellenőrzésére és a kézi feladatkiosztásra sem, hiszen a feladatok mindig automatikusan, a megfelelő időben kerülnek kiosztásra a megfelelő kollégának.

Szállítói rendelések
A projekt kivitelezéséhez szükséges alapanyagok rendelkezésre állásáról visszajelzést ad a projektfelület, ahonnan beszállítói rendelés készíthető. Néhány kattintással beszállítói rendelés készíthető a hiányzó cikkekre, vagy megrendelhetők a szükséges alvállalkozói szolgáltatások is egy felületen a projekthez kapcsolódóan. A megérkezett alapanyagokat a rendszer automatikusan foglalja a projektre, így elkerülhető a kivitelezés alatt az anyaghiány.

Anyagkiadás, anyagvisszavétel
A modul segítségével kiadhatók, illetve visszavehetők raktárra a fel nem használt cikkek. A projektkivitelezés alatt felhasznált cikkek a projektablakból közvetlenül levehetők a készletről. A fel nem használt cikkek pedig visszavehetők készletre. A kiadott cikkek költségként megjelennek a projektre vonatkozóan, így azonnal látszik, ha az anyagköltség magasabb a tervezettnél, vagyis vezetői beavatkozás szükséges.

Projektstátuszok, dokumentációk és bizonylatok
A megfelelően elkészített árajánlatból a továbbiakban egy-egy kattintással készülhetnek a projekt nyomtatványai, dokumentációi és egyéb bizonylatai. A vevői ajánlatok és megrendelések, valamint a pénzügyi bizonylatok (szállítólevél, előlegszámla, részszámla, végszámla) azonnal bekerülnek PDF-formátumban a projekt dokumentumtárába. Az automatikus iktatással megtörténik a digitális archiválás is. A felhasználó így időt takarít meg, és elérhetővé teszi mások számára is a fontos dokumentumokat.

Életciklus
A modulban követhetjük, hogy mely ajánlatból készült megrendelés, illetve milyen szállítólevelek és számlák kapcsolódnak hozzá. A projektablakból azonnal látszanak a kapcsolódó bizonylatok, azok kiállításának dátuma.  Megtekinthetjük, hogy az adott megrendelő számára mikor és milyen bizonylat készült el.

Munkaidő
A modulban munkaidő rögzíthető projektekhez kapcsolódóan. A ráfordítások pedig tevékenységtípusonként (munkafázisok) mérhetők. Így folyamatosan követhetjük a tervezett időkerethez képest a valós ráfordításokat tevékenységtípusonként elkülönítve, vagy akár egyszerre is. A ráfordítások költségként is megjelennek a projekt tényköltségei között (rezsióradíj, általános óradíj, munkafázis beszerzési ár alapján).

Dokumentumtár
A modulban dokumentumok iktathatók (tervek, specifikációk, szerződések) és visszakereshetők. A dokumentumok a projektfelületről azonnal iktathatók az adott munkára, bármilyen formátumban (pl. Word-fájl, PDF, tervrajz vagy akár egy teljes e-mail). Egy kattintással visszakereshetők az iktatott dokumentumok, így nincs szükség a papírok keresgélésére. Sőt, az irodától távol is elérhető minden fontos anyag.

Projektadatlap
A modulban a következők egy felületen jelennek meg: vállalási ár, aktuális költségek (részletezve: anyagköltség, bejövő számlák, munkadíjak, egyéb költségek). A kivitelezés alatt folyamatosan követhetők a költségek, és látható az aktuális nyereség, így azonnal észleljük, ha beavatkozás szükséges. A projekt lezárását követően az adatlapon a terv- és tényadatok is megtekinthetőek, vagyis látható, milyen nyereséggel zártuk az adott projektet. Az adatlapból azonnal PDF-dokumentum iktatható.

Statisztika, VIR
A statisztikamodulban a teljes nyitott vagy lezárt projekt portfólióra indíthatunk lekérdezéseket.